Microsoft hotmail.com outlook.com spamlistázás 2020-04-29

Sajnos egyelőre csak találgatunk, miért tiltotta ki a Microsoft által üzemeltetett hotmail.com levelező rendszere a 23VNet Kft. által használt AS szám alatti összes ipv4 tartományt. Eddigi információink szerint 11 olyan ip cím volt a hálózatban, amely április 28 -án a Microsoft álláspontja szerint spameket küldött az ő hálózatába.

11 vörös ip cím a 14ből. Ez utóbbiak közül 1 olyan, amely spamtrap-be vagyis garantáltan hibás címzettnek (nem létező címzettnek) küld e-mailt, tehát spameket küld.

Április 29 – 30 -ról jelenleg (2020-05-01 15:38 GMT+1) nincs információnk, az outlook.com Smart Network Data Service szolgáltatása nem ad azokra a napokra találatot, illetve más módon sem juttattak el hozzánk adatokat.

Ennyi információ alapján a 11 ip cím spam küldési hibája és lehetséges, hogy más eddig ismeretlen ok alapján tiltotta ki levelező rendszerében a Microsoft, a több, mint 10.000 ip címet tartalmazó hálózatunkat minden Ügyfelével és szolgáltatásával.

A spamtrapbe küldő szerver ip címére filtert tettünk, amellyel az e-mail küldést ki és bemenő irányban egyaránt korlátoztuk, ezzel együtt jeleztük neki a problémát és felkértük ,hogy vizsgálja át a szerverét 2020-04-30- án.

A többi ip címet használó szerver gazdájának értesítését 2020-05-01 -én a délelőtti órákban megkezdtük.

Ezt megelőzően bejelentettünk több önálló ip címet, illetve összesen 6db ipv4 /24 -es tartományt (6 * 255db ip), amelyek felügyeletéről közvetlenül gondoskodunk kivizsgálásra. Sajnos az elsődleges vizsgálatok az
“Our investigation has determined that the above IP(s) do not qualify for mitigation.”
üzenetekkel zárultak.

Ezúton kérjük Tisztelt Ügyfeleinket és Partnereinket,


akik a
“550 5.7.1 Unfortunately, messages from [aaa.bbb.ccc.ddd] weren’t sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.”
üzenetet látják, a linken leírtakat az
“Amennyiben e-mailje megfelel a szabályzatok és irányelvek követelményeinek, és ennek ellenére is olyan problémákat tapasztal az e-mailek kézbesítésében, amelyekre az alábbi GYIK nem ad választ, kattintson ide (magyar nyelven nem érhető el) a technikai támogatással való kapcsolatfelvételhez.”
üzenet szerint a megfelelő linken jelentsék a problémát a Microsoft felé.

Továbbá ellenőrizzék domain nevük spf rekordját és amennyiben az a szerver, amelyről e-mailt küldenek nem szerepel benne, egészítsék ki.
Ehhez a

https://nki.gov.hu/it-biztonsag/tartalom/eszkoztar/spf/

oldalon találnak megfelelő információkat.

Amennyiben kérdésük van, kérjük keressenek minket a
https://hostit.hu/tamogatas
oldalunkon megadott elérhetőségeink egyikén.

23VNet Kft.
Technikai Támogatás

Oldalak: 1 2 3 4 5