Microsoft hotmail.com outlook.com spamlistázás 2020-04-29
AS30836 Microsoft hotmail.com outlook.com spamlistázás 2020-04-29
Sajnos egyelőre csak találgatunk, miért tiltotta ki a Microsoft által üzemeltetett hotmail.com levelező rendszere a 23VNet Kft. által használt AS szám alatti összes ipv4 tartományt. Eddigi információink szerint 11 olyan ip cím volt a hálózatban, amely április 28 -án a Microsoft álláspontja szerint spameket küldött az ő hálózatába.

Április 29 – 30 -ról jelenleg (2020-05-01 15:38 GMT+1) nincs információnk, az outlook.com Smart Network Data Service szolgáltatása nem ad azokra a napokra találatot, illetve más módon sem juttattak el hozzánk adatokat.
Ennyi információ alapján a 11 ip cím spam küldési hibája és lehetséges, hogy más eddig ismeretlen ok alapján tiltotta ki levelező rendszerében a Microsoft, a több, mint 10.000 ip címet tartalmazó hálózatunkat minden Ügyfelével és szolgáltatásával.
A spamtrapbe küldő szerver ip címére filtert tettünk, amellyel az e-mail küldést ki és bemenő irányban egyaránt korlátoztuk, ezzel együtt jeleztük neki a problémát és felkértük ,hogy vizsgálja át a szerverét 2020-04-30- án.
A többi ip címet használó szerver gazdájának értesítését 2020-05-01 -én a délelőtti órákban megkezdtük.
Ezt megelőzően bejelentettünk több önálló ip címet, illetve összesen 6db ipv4 /24 -es tartományt (6 * 255db ip), amelyek felügyeletéről közvetlenül gondoskodunk kivizsgálásra. Sajnos az elsődleges vizsgálatok az
“Our investigation has determined that the above IP(s) do not qualify for mitigation.”
üzenetekkel zárultak.
Javasolt teendők a network is on our block list (S3140) hibaüzenet megjelenése esetén
Ezúton kérjük Tisztelt Ügyfeleinket és Partnereinket,
akik a
“550 5.7.1 Unfortunately, messages from [aaa.bbb.ccc.ddd] weren’t sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list (S3140). You can also refer your provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.”
üzenetet látják, a linken leírtakat az
“Amennyiben e-mailje megfelel a szabályzatok és irányelvek követelményeinek, és ennek ellenére is olyan problémákat tapasztal az e-mailek kézbesítésében, amelyekre az alábbi GYIK nem ad választ, kattintson ide (magyar nyelven nem érhető el) a technikai támogatással való kapcsolatfelvételhez.”
üzenet szerint a megfelelő linken jelentsék a problémát a Microsoft felé.
Továbbá ellenőrizzék domain nevük spf rekordját és amennyiben az a szerver, amelyről e-mailt küldenek nem szerepel benne, egészítsék ki.
Ehhez a
https://nki.gov.hu/it-biztonsag/tartalom/eszkoztar/spf/
oldalon találnak megfelelő információkat.
Amennyiben kérdésük van, kérjük keressenek minket a
https://hostit.hu/tamogatas
oldalunkon megadott elérhetőségeink egyikén.
23VNet Kft.
Technikai Támogatás