Hogyan lehet e-mail fiókot létrehozni, beállítani CPanelen? Email fiók beállítás.
Email fiók beállítás
Ahhoz, hogy beállítsuk e-mail fiókunkat, először létre kell hoznunk a szerveren, majd levelező kliensünkben megadni a hozzáférési adatokat.
A 0-adik lépés, a rendszer által kiküldött tárhely aktivációs e-mailben szereplő adatokkal tud belépni a webtárhely csomag CPaneles adminisztrációs felületére, röviden a CPanelre.
Hogyan tudok belépni a CPanelre?
Tartalom:
- E-mail fiók létrehozás.
Lépések: 1-4. - E-mail kliens beállítása az e-mail fiók tartalmának letöltéséhez.
Lépések 5-7. - Meglévő e-mail fiók beállításainak ellenőrzése.
E-mail fiók létrehozás 1. lépés:
A CPanelen legyen kedves rákattintani az Email Account (magyar nyelv esetén: E-mail fiókok) menüpontra.
2, 3, 4.lépés:
(2) A link hatására megjelenő ablakban kérjük adja meg az E-mail részhez, hogy mi kerüljön a @ elé, majd a Tartomány kiválasztásánál azt a domaint, amelyik domain nevéhez létre kíván hozni e-mail fiókot, ezután az e-mail fiók jelszavát, majd ugyanazt a jelszót újra.
A (3) a postafiók kvóta, vagyis mennyi helyet foglalhatnak az e-mailek ebben a postafiókban. Lehet fix értékre korlátozott méretű a tárhely csomag maximális méretén belül vagy növekedhet a tárhely csomagban aktuálisan rendelkezésre álló tárterületen – ezt jelenti a korlátlan.
(4) a Create account (magyar nyelv esetén: Fiók létrehozása) gomb hatására létrejön az e-mail fiók.
Amennyiben mindent megfelelően megadott, akkor ehhez hasonló üzenetet fog kapni kis idő múlva a fiók létrehozása gomb alatt:
E-mail kliens beállítása cpanel
Előzmények:
0. lépésként beléptünk a cpanelre.
1. lépésként kiválasztottuk az E-mail fiókok menüpontot a cpanelen, majd
létrehoztuk az e-mail fiókot.
5. 6. 7.
A már létező e-mail fiókot beállíthatja kliensében a Connect Devices (korábban Set Up E-mail Client) (5.) link segítségével.

A kép tájékoztató jellegű. A cikk megírásakor elérhető automatikus e-mail fiók beállító scriptek listáját tartalmazza. A cpanel frissülésével ezek listája bővülhet, az elavult levelező kliensek el is tűnhetnek a listából. A cPanel jellemzően azokhoz a levelező kliensekhez nyújt támogatást, amelyek készítőjük támogatásával is rendelkeznek.
Amint erre rákattint, akkor a megjelenő oldalon tudja kiválasztani a levelező klienséhez megfelelő (6.) automatikus beállító scriptet vagy a manuális beállításokat (7.).
Manual settings (Manuális beállítások) alapján tudja beállítani levelező kliensét, amennyiben az nem található az automatikus konfigurációs szkriptek listában.
Username (felhasználónév): az email cím vagy a @helyén + -al megadva. Mindkettő működőképes.
Password (jelszó): az email fiók jelszava a (2) -es lépésben adta meg létrehozáskor. Amennyiben elfelejtette, visszalépve a Change password (Jelszó) gomb segítségével megadhat egy újat a régi helyett.
Incoming server (bejövő levelek kiszolgálója): mail.azöndomaineve
Outgoing server (kimenő levelek kiszolgálója): cpanelszerverneve vagy mail.azöndomaineve – attól függ melyik beállítást választja
Nem-SSL (NEM ajánlott) beállításoknál a kimenő levelek kiszolgálóhoz az SMTP-port 2525, minden más az alapértelmezett porton működik.
A bejelentkezéshez mindegyik esetben (POP3, IMAP, SMTP használata során) hitelesítés szükséges.
Ellenőrzés
Az így elkészített e-mail fiókot a http://mail.azöndomainneve/webmail linken ellenőrizheti.
Amennyiben az e-mail fiókkal és a hozzá megadott jelszóval be tud lépni, akkor jelszava helyes.
Ha 2-3 jelszó megadási kísérlet után sem tud belépni, adjon meg új jelszót a cpanelen e-mail fiókjához! A folyamatosan hibás jelszót megadó kliensek ip címét tilthatja a szerverek védelmi rendszere.
Előfordulhat, hogy domain neve még nem működik vagy nem arról a cpaneles szerverről, amelyik szerveren az email fiók beállítása és létrehozása történt.
Ezt ellenőrizheti egy parancssoros ablakban az
- nslookup mail.azöndomainneve
- nslookup <Bejövő kiszolgáló = amit a Biztonságos SSL/TLS beállítások -nál lát>
két parancs kiadásával, ha a bejövő kiszolgálónál nem az Ön domain neve szerepel, hanem a cpaneles szerver neve.
Ebben az esetben a beállítások akkor jók, ha mindkét parancs hatására ugyanazt az ip címet adja majd vissza válaszként az nslookup.
Ellenkező esetben kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot vagy kérje szakember segítségét!
Amennyiben Non-existent domain választ kap valamelyik nslookup lekérdezésre, hibajegy írása előtt ellenőrizze, nem írta-e el a domaint!
Domain nevének levelezését a domain névszerverén beállított MX szerver végzi. A domain MX rekordját alábbi leírásunk segítségével tudja ellenőrizni: