Sok kéretlen e-mailt kapok saját domainemről, tudok valamit ez ellen tenni?

3 esetet szükséges különválasztanunk.

Az 1. esetben fiókunk jelszava illetéktelen kezekbe került, fiókunk jelszavával bejelentkezve a levélküldő szerverre küldenek ki levelet a spam küldők, mi pedig megkapjuk a sikertelen kézbesítések miatti visszapattanó üzeneteket.
Ilyen esetben az első szükséges teendő e-mail fiókunk jelszavának megváltoztatása a cpanelen, ezután fokozatosan levelező klienseinkben is.
Amennyiben valamelyik eszközünkhöz szereztek hozzáférést és annak jelszavát olvassák el a támadók, az eszközben ismét helyes jelszó megadása után ismételten spameket fognak küldeni e-mail címünkkel, ezért célszerű azokat az eszközöket, amelyekben kisebb bizalmunk van a jelszó frissítési sor végére hagyni. Fontos, hogy azok az eszközök, amelyek nem rendelkeznek a frissített jelszóval, ne próbáljanak meg a fiókhoz kapcsolódni, a cpaneles szerverek védelmi rendszere kitilthatja a sokszor hibás jelszóval belépni szándékozókat.

A 2. esetben weboldalunk kompromittálódott, annak valamelyik mappájába feltöltött fájl küldi ki az e-maileket, a sikertelen kézbesítésről szóló e-mailek ilyen esetben gyűjtő e-mail fiókunkba érkeznek (várhatóan). Ezt az esetek többségében a szerverek üzemeltetői észlelik, a feltört oldal működését felfüggesztik, ilyenkor az ajánlott megoldás az oldal tiszta forrásból való újratelepítése. Erről az alábbi oldalakon írtunk:
//tudasbazis.hostit.hu/fertozott-a-joomladrupalwordpress-weboldalam-mit-tehetek/
//tudasbazis.hostit.hu/megtortek-a-joomla-oldalamat-hogyan-fordulhatott-ez-elo/

A 3. eset, nem mi küldjük ki az e-mailt, hanem egy harmadik fél szerverén keresztül kerül kiküldésre az e-mail. Ekkor nem tudjuk közvetlenül befolyásolni a kiküldendő leveleket, az alábbiakat tehetjük:
azt meg lehet adni, hogy a domain alapértelmezett e-mail címének beállításainál a nem létező e-mail címhez választ küldjön a szerverünk: “nem létezik ilyen felhasználó”. Azért jó ez, mert azok a küldő szerverek, amik a feladót visszaellenőrzik, nem fogják elküldeni az e-mailt, mert látják, hogy nem létező feladótól lett kiküldve.
//tudasbazis.hostit.hu/cpanel-alapertelmezett-gyujto-e-mail-fiok-javasolt-hasznalata/

Be lehet továbbá állítani az spf és dkim rekordokat is az e-mail/email hitelesítés menüpontban a cpanelen.
//tudasbazis.hostit.hu/fix-ip-cimet-vasaroltam-hogyan-allitsam-be-az-spf-rekordot/

Adott esetben, ha van egy vagy több ismétlődő  kulcsszó az e-maileben, akkor a spamassassin -t is meg lehet tanítani azoknak a kiszűrésére.
//tudasbazis.hostit.hu/spamassassin-beallitas-cpanelen/

Roundcube webmail - forrás megtekintése

Roundcube webmail – forrás megtekintése

Azt, hogy melyik esetről szó,  célszerű szakember segítségével megítélnünk. Felderítéséhez a visszapattant üzenetek valamelyike szükséges. Azok általában jelzik a probléma pontos okát.
Amennyiben cpaneles webtárhely szerverünk segítségével kerül kiküldésre az e-mail, a belépéshez használt e-mail fiók neve megtalálható az e-mailben az authenticated_id: rész után, amelyet a levél forrásának megtekintésével kereshetünk ki. Ha ott e-mail címünk szerepel, vélhetően az első esetről van szó és aszerint szükséges eljárnunk.